بازرسي و ارزيابي در برنامه‌هاي بازي Hex (سحر و جادو)

بازرسي و ارزيابي در برنامه‌هاي بازي Hex (سحر و جادو)

تعداد صفحات: 34

حجم فایل: 20.8 KB

فرمت فایل: word

دسته بندی:

قیمت: 35,000 ریال

تعداد نمایش: 37 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 آوریل 2023

به روز رسانی در: 20 آوریل 2023

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

35,000 ریال – خرید

براي يك مقدمه عالي براي بازي Hex و استراتژي آن نگاهي به كتاب Browne بيندازيد. مقالات مقدمه‌اي در مورد Hex در Scientific American by Gardner and stewart به چشم مي‌خورد. تكامل PSPACE از نسخه عمومي شده Hex توسط Even و Tarjan به اثبات رسيده است. اثباتي براي خود Hex توسط Reisch عرضه شده بود. وسايل الگوريتمي براي بازي Hex در اين گزارش توصيف شده است كه مي‌تواند به صورت زير خلاصه شود:

ـ ارتباطات مجازي در برنامة Vadim Anshelevich Hexy (Ansoo): استفاده شده‌اند.

ـ الگوهاي تجزيه توسط Jing yang استفاده شده‌اند تا مقادير باز 7×7 و 8×8 را اثبات كنند. (YLPO1, YLPO2a, YLPO2b)

ـ بازرسي الگو بر پايه روش yang است و تست شده است اما هنوز در برنامة Jack Van Rijswick استفاده نشده است. Queen bee (Rijoo)

ـ مدلهاي شبكه در چندين فرم ارائه شده‌اند. البته به طور قابل توجه در Hexy كه يك شبكه الكتريكي مانند آن است.

ـ فاصله هندسي در Queen bee استفاده شده است.

كاهش y توسط Steven Meyers پيشنهاد شده است كه بر پايه مشاهدات توسط creaigschensted مي‌باشد.

اولين سه روش در بخش 2 توصيف شده‌اند. در حاليكه بخش 3 جريان شبكه و روشهاي 2 فاصله را توصيف مي‌كند. وسيله كاهش y در بخش 4 ارائه شده است.

AppendixA شامل بعضي پيش زمينه‌ها روي ارائه هندسي Hex است.

2ـ جستجو (بازرسي)

نه ارتباط مجازي و نه الگوهاي تجزيه روشهاي بازرسي تخته بازي نيستند.

هر دو روش از الگوهاي محلي ارتباطات اثبات شده، ايجاد الگوهاي جديد از الگوهاي كوچكتر استفاده مي‌كنند. انواعي از استفاده از الگوهاي تجزيه كه از الگوهاي كروي استفاده مي‌كنند به عنوان يك افزايش بازرسي تخته‌بازي ايمن در الگو بازرسي استفاده شده‌اند.

1     2      ارتباط مجازي

ارتباطات مجازي الگوهاي محلي هستند كه يك ارتباط را گارانتي مي‌كنند. دو نوع ارتباط مجازي وجود دارد: قوي و ضعيف، يك ارتباط ضعيف توسط قانون And ايجاد شده است كه يك برنده گارانتي شده است كه ابتدا بازيكن برنده را تأمين مي‌كند. يك ارتباط قوي توسط قانون or ايجاد شده است كه يك برنده است بدون در نظر گرفتن اينكه چه كسي اول بازي مي‌كند. هر ارتباطي يك حامل دارد كه نيستي مجموعه‌اي از خانه‌ها است كه مورد نياز است تا براي ارتباط با كار خالي شود. قانون And در شكل 1     I نمايش داده شده است. اين قانون يك ارتباط ضعيف بين q,p را پايه‌گذاري مي‌كند كه تأمين مي‌كند كه برآمدگي مياني m خالي است و ارتباطات قوي بين m,p و بين q,m وجود دارد. ارتباط مي‌تواند توسط بازي در نقطة m ايجاد شود. قانون And نياز به 2 حامل دارد كه نپوشاند و حامل نتيجه ارتباط ضعيف اتصال اين دو حامل به اضافه خانه m است.

شكل 1     II كاربرد قانون or را نشان مي‌دهد. يك ارتباط قوي بين p,q وجود دارد اگر دو يا چند ارتباط ضعيف بين p,q باشد كه تأمين مي‌كند كه حاملين اين ارتباطات يك فاصله خالي دارند كه مطمئن مي‌كند كه حريف نمي‌تواند تمام ارتباطات ضعيف را يكباره مسدود كند. سپس ارتباط مي‌تواند توسط قوي كردن يكي از ارتباطات ضعيف غير متأثر ايمن شود. حامل نتيجه ارتباط قوي اتصال حاملين ارتباطات ضعيف است. يك زيان ارتباطات مجازي اين است كه آنها ناقص هستند. با اين حس كه مثالهايي از موقعيت‌هايي وجود دارد كه نمي‌توانند با قوانين And     or ثابت شوند. شكل 2 مثالي مي‌دهد كه بر پايه داده شده در [Ansoo] است. موقعيت يك ارتباط مجازي ضعيف است بين q,p جاييكه m يك حركت برنده است. روش ارتباط مجازي هدفي است براي اثبات ارتباط. با پيدا كردن ارتباطات مجازي بين m,p و بين q,m كه در اين

پاسخ دهید