بررسی تاريخچه ورزش كاراته و ناهنجاريهاي ناشي از ورزش كاراته و پیشگیری از آنها

بررسی تاريخچه ورزش كاراته و ناهنجاريهاي ناشي از ورزش كاراته و پیشگیری از آنها

تعداد صفحات: 23

حجم فایل: 682 KB

فرمت فایل: word

دسته بندی:

قیمت: 199,900 ریال

تعداد نمایش: 155 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 آوریل 2023

به روز رسانی در: 20 آوریل 2023

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

199,900 ریال – خرید

قدمت ورزش‌هاي رزمي به 5 هزار سال پيش مي‌رسد مي‌گويند 50 قرن پيش يك شاهزاده هندي كه ضرورت دفاع شخصي سلاطين و فرمانروايان را درك كرده بود. روش ابتدايي مبارزه با دست خالي را از خود ابداع كرد. وي در اين روش و كار انجام داد: يكي آنكه مطالعاتي بر روي حركات حيوانات كرد و ديگري هر چه هنر دفاع و حمله مي‌دانست جمع‌آوري نمود و با هم ادغام كرد و روش جهيدن و پرش انسان و حيوان را در هم آميخت. وي براي اينكه اين مسائل را از قوه به فعل درآورد به آزمايشهايي روي مفاصل و اندامهاي انسان پرداخت. وي سعي داشت با فرو كردن سوزن در نقاط مختلف بدن مناطق حساس و غيرحساس بدن را بشناسد و همچنين نقاط ضعف و قوت را بدست آورد. در اين آزمايش او، بسياري از اسيران و غلامان كشته شدند.

اگر جنبه روحي كاراته در نظر گرفته نشود جنبه جسمي آن بدون معني و مخرب خواهد بود. همانطوري كه مي‌دانيد منشاء كاراته از شرق آسيا است كه دامنة آن به غرب و سپس به اروپا كشيده شد. كاراته امروزي تا حدود زيادي نتيجه زحمات استاد بزرگ (فونا كوشي گي چين) است. اين شخص در هنر امروزي كاراته نقش و تأثير مهمي داشته است. (گي چين) داراي جثه‌اي كوچك بود و تعاليمش را زير نظر استاد (اتيوزو) تكميل نمود و با توجه به موقعيتهاي جغرافيايي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و استعدادي مختلف پيشرفتهاي زيادي نمود و به سرعت در سراسر جهان به عنوان بهترين وسيلة دفاعي شناخته شد. برخي كاراته را تنها تكنيكي براي مبارزه مي‌دانند كاراته واقعي راهي است براي زندگي كردن، راهي كه انسان را قادر مي‌سازد تا به قدرت روحي و جسمي خود پي ببرد. اگر جنبة روحي كاراته در نظر گرفته نشود، جنبه جسمي آن بدون معني و مخرب خواهد بود. در مورد سبكهاي مختلف كاراته بايد بگوييم كه اصولا تمامي سبكهاي متنوع در كاراته داراي يك ريشه واحد بوده و هدف همة آنها سالم‌سازي جسم و روح است. تفاوت روشهاي متنوع كاراته (از نظر تمريني و تكنيكي) اثر چنداني در هدف نهايي كه تقويت روح و شخصيت انساني است ندارد.

ناهنجاريهاي ناشي از ورزش كاراته

نامتوازن بودن شانه‌ها (اسكوليوز) لوردوز گردني و پهن بودن كف پا از جمله ناهنجاريهاي موجود در كاراته است.

اين ناهنجاري‌ها جزو اختلالات كاركردي است. اختلالات كاركردي اختلالاتي است كه فقط روي بافتهاي نرم مثل عضلات و رباطها اثر مي‌گذارد كه به وسيله حركات اصلاحي قابل پيشگيري و درمان است. يكي از ناهنجاريها اسكوليوز است اين ناهنجاري بيشتر بر اثر كار كشيدن بخشي از بدن ايجاد مي‌شود بخصوص شانه‌ها كه با كار كردن روي قسمت ديگر آن مي‌توان تقارن آن را حفظ كرد. از ديگر علل آن كف پا است كه به دليل برهنه بودن پاي كاراته كا «هنگام تماس» مستقيم با زمين ايجاد مي‌شود. به دليل اينكه تمام وزن بدن روي سينه و پنجه پا است و باعث پهن شدن كف پا مي‌شود با حذف كردن حركات غلط و يادگيري صحيح و افراد مي‌توان از اين گونه ناهنجاري‌ها جلوگيري كرد.

«مشاهده» بهترين، آسانترين و راحت‌ترين روش تشخيص ايجاد ناهنجاري در افراد ورزشكار و غيرورزشكار است كه تشخيص اين ناهنجاري از روي لباس فرد ورزشكار ممكن نيست مشاهده مي‌تواند به تشخيص ناهنجاري بدن كاراته كا كمك و آن را رفع نمايد، زيرا پيشروي اين ناهنجاري‌ها مشكلاتي را براي فرد ورزشكار ايجاد مي‌كند.

انحناي ستون فقرات به طرفين (اسكوليوز)

انحناي ستون فقرات را به طرفين، اسكوليوز گويند. در اين ناهنجاري ابتدا ستون فقرات به شكل كمان باز تغيير شكل مي‌دهد و در صورتي كه اقدامات پيشگيرانه كنندة ارتوپدي انجام نگيرد ستون فقرات براي ايجاد تعادل كم كم به شكل S لاتين درخواهد

پاسخ دهید