دانلود تحقیق و پروژه پایانی بررسي چگونگي آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ايران

دانلود تحقیق و پروژه پایانی بررسي چگونگي آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ايران

تعداد صفحات: 65

حجم فایل: 238 کیلوبایت

فرمت فایل: ورد

دسته بندی: - - - -

قیمت: 6500 تومان

تعداد نمایش: 81 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 اکتبر 2016

به روز رسانی در: 20 ژوئن 2017

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

6500 تومان – خرید

بررسي چگونگي آموزش از راه دور دانش آموزان 12 تا 18 سال در ايران

خلاصه :

اين مقاله درصدد است تا ضمن تبيين مباني، چگونگي و چيستي آموزش از راه دور، به تناسب سازي اين آموزش‌ها در كشور اشاره داشته باشد، به همين مناسبت مباني و تعاريف آموزش از راه دور و رويكردهاي متفاوت مورد بررسي قرار گرفته پس از تشريح رويكرد تلفيقي، به تشريح وضعيت آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ايران پرداخته است و در اين راستا روش‌ها و فرايندهاي اجرايي و چالش‌ها و دغدغه‌هاي مهم در شكل گيري اين آموزش‌ها بيان شده است.

آنچه حائز اهميت است آنكه، آموزش از راه دور در كشورما در ابتداي راه است و براي پيشرفت و گسترش آن بايد فعاليت‌هاي در خور فكري و عملي بسياري به مدد آيد.

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه

بيان مسأله

اهميت و ضرورت تحقيق

اهداف

– اهداف كلي

– اهداف جزئي

– سوالات تحقيق

تعريف مفهومي واژه‌ها

فصل دوم

پيشينه و تاريخچة آموزش از راه دور

مسايل بنيادي درآموزش از راه دور

– رويكردهاي اساسي آموزش از راه دور

– علل پيدايش آموزش از راه دور

– مزايا و امكانات آموزش از راه دور

– آموزش از راه دور ورويكردهاي آموزشي و يادگيري

– تكامل نسلي آموزش از راه دور

اركان، ويژگي‌ها و مباني آموزش از راه دور

آموزش از راه دور در آموزش و پرورش ايران

تفاوت‌هاي موجود بين دانش آموزان نظام حضوري و فراگيران آموزش از راه دور

طبقه بندي مخاطبين

روش‌ها و فرايندهاي اجرايي تحصيل درآموزش از راه دور

چالش‌ها و دغدغه‌هاي مرتبط با آموزش از راه دور

فصل سوم

روش تحقيق

فصل چهارم

طرح تحقيق

فصل پنجم

يافته‌ها و نتايج

محدوديت‌هاي تحقيق

راه كارهاي پيشنهادي تحقيق

منابع و مآخذ

پيوست‌ها

فهرست اشكال و جداول

شكل شماره 1 – رويكردهاي آموزشي و يادگيري

شكل شماره 2- فرايند اجرايي تحصيل در آموزش از راه دور

شكل شماره3- چرخه اصلاح و توسعه رفتار از طريق آموزش

جدول شماره 1- مقايسه فراگيري نظام رايج حضوري با فراگيران نظام آموزش از راه دور

مقدمه

اگر فايدة آموختن و آموزش را پرورش قابليتها، توانمندي‌‌هاي انساني بدانيم، آنگاه سه اتفاق مهم مي‌افتد: نخست آن كه گسترش پوشش تحصيلي براي پاسخگويي به حق تعليم و تربيت همگاني ضرورت مي‌يابد. دوم، توجه به كيفيت و بهره وري بالاي تعليم و تربيت مد نظر قرار مي‌گيرد و در اين راه جلوگيري از پديدة اتلاف در مدرسه اولويت پيدا مي‌كند و سوم: از ورود تكنولوژي و پيوند آن با آموزش و پرورش و ايجاد تنوع و انعطاف روشمند، بهره گيري مي‌شود. آموزش از راه دور بنا به خصوصياتي كه دارد مي‌تواند بخش قابل توجهي از ضرورت هاي فوق را تامين نمايد.

قرن بيست و يكم كه از نقطه نظر تعليم و تربيت از سوي يونسكو به عنوان قرن آموزش از راه دور نام گرفته است با استفاده از تكنولوژي هاي نوين، آموزش خارج از پرديس مدرسه را ممكن ساخته است. به طوري كه مي توان آموزش مادام العمر را با حذف ديوارهاي جدا كننده مدرسه، كار و بازنشستگي تعريف نمود. در چنين شرايطي پرداختن به آموزش از راه دور در آموزش و پرورش و همچنين آموزش عالي كشور از نيازهاي بي بديل جامعه ايراني خواهد بود.

البته اين مقاله درصد بيان چيستي و چگونگي آموزش از راه دور از نقطه مباني وروش ها از يكسو و مخاطبين اين آموزش در دوران راهنمايي ومتوسطه تحصيلي (سال18-12) از سوي ديگر مي باشد.

پاسخ دهید