دانلود تحقیق بررسی ديدگاه رشد عصبي در آموزش و يادگيري

دانلود تحقیق بررسی ديدگاه رشد عصبي در آموزش و يادگيري

تعداد صفحات: 10

حجم فایل: 11.0 کیلوبایت

فرمت فایل: WORD _ ورد

دسته بندی:

قیمت: 10,000 ریال

تعداد نمایش: 32 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 27 آگوست 2018

به روز رسانی در: 27 آگوست 2018

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

10,000 ریال – خرید

مغز انسان مثل يک ارکستر پيچيده است. نقشها و فعاليتهاي آن، يعني همان عملکرد هاي عصب شناختي، به شدت به هماهنگي، کنار هم قرار دادن و همزمان کردن احتياج دارد.

 

درست مانند هر ارکستر ديگري، نقش هر نوازنده بنابر موقعيت تغيير مي‌کند. و همان طور که گاهي نقش سازهاي زهي يا بادي در موسيقي پر رنگ تر مي‌شود، عملکردهاي عصب شناختي متفاوتي به هنگام خواندن زبان،رياضي، گزارش نوشتن يا ورزش کردن تعيين کننده مي‌شوند.همان طور که در يک ارکستر، سازها ايجاد هارموني مي‌کنند، عملکردهاي عصب شناختي متفاوت با هم تعامل مي‌کنند تا دانش آموز قادر به کسب دانش، مهار يا زير مهارت‌ها باشد يا بتواند فعاليتهاي خاص مدرسه مثل سازمان دهي، طرح ريزي کارا و استراتژيک را انجام دهد.

 

وقتي دانش آموزان در يادگيري يک مهارت آکادميک خاص به مشکل بر مي‌خورند؛ والدين، معلمان و متخصصان بايد ناحيه بروز مشکل را معين کنند تا زير مهارتهاي ضعيف مشخص شده و برنامه اي براي قوي کردن نواحي قدرت و نواحي داراي نياز به بهبود، طراحي گردد.

 

در اينجا لازم است از خودمان بپرسيم: نقطه بروز اختلال کجاست؟ کدام زير مهارت نقش خود را به خوبي ايفا نمي کند؟ و در هر زير مهارت کدام عملکرد‌ها خوب کار نمي کنند؟ مثلاً دانش آموزاني با مهارتهاي واژگاني و توانايي حافظه اي قوي ممکن است در به ياد آوردن کلمات مشکل داشته باشند. در اين حالت، احتمال دارد که مشکل در توانايي بازيابي لغت باشد، زير مهارت بسيار خاصي که ياد آوردن لغات در يک آن را ممکن مي‌سازد.

 

پرونده رشد عصبي

بچه‌ها در هر لحظه از زندگي با “پرونده رشد عصبي” شان به مدرسه مي‌آيند. اين پرونده‌ها در اصل، نمودار تعادل نقاط ضعف و قوت هر فرد در عملکردهاي عصب شناختي مختلف است. هر پرونده کار کردن در برخي حوزه‌ها را ساده مي‌کند و در کار بعضي نواحي مانع پديد مي‌آورد. بعضي بچه‌ها نقاط قوتي دارند که باعث مي‌شود در شش سالگي سرآمد و موفق باشند اما در دبيرستان کارايي ضعيفي پيدا کنند. بعضي ديگر از بچه‌ها در سالهاي ابتدايي مشکل دارند و در سالهاي بعدي به موفقيت مي‌رسند. با تغيير توقعات ما در طول زمان، کارکرد دانش آموزان هم تغيير مي‌کند.

 

براي فهم بهتر اينکه چطور پرونده رشد عصبي در هر زمان، يادگيري و کارکرد بچه‌ها را تحت تأثير قرار مي‌دهد، اين پرونده‌ها را به چند “ساخت عصب شناختي” تقسيم مي‌کنيم. هر ساخت، به گروهي از عملکردهاي عصب شناختي مرتبط است. اين ساخت‌ها به ما کمک مي‌کند تا فکر کردن و ارتباط برقرار کردن درباره تفاوتهاي يادگيري را سازمان دهي کنيم، چون بر نقشها و تعامل هاي عملکردهاي عصب شناختي با توجه به رفتارهاي خاص ، تمرکز مي‌کنند. آنها باعث انعطاف پذيري در راههاي ارزيابي تفاوتهاي يادگيري و مشخص کردن نواحي اختلال يادگيري و ايجاد برنامه خاص موفقيت براي

پاسخ دهید