دانلود پاورپوینت تشخیص استعداد دانش آموزان
پاورپوینت تشخیص استعداد دانش آموزان
اس پی دی فایل تنها ارائه دهنده پروژه های مالی معتبر و ارزشمند در ایران
این پروژه در وب سایت های دیگر با قیمت چندین برابر بفروش میرسد
در اس پی دی فایل تمام محصولات را با اطمینان کامل و به کمترین قیمت تهیه کنید
پاورپوینت تشخیص استعداد دانش آموزان توسط گروه فناوری اطلاعات سپیده برای وبسایت اس پی دی فایل تهیه و تنظیم گردیده است. دانشجویان، محققین و بازدیدکنندگان محترم وبسایت می توانند این پاورپوینت را بعنوان پروژه پایان ترم خود ارائه دهند و نمره کامل را دریافت نمایند. تمامی اسلایدها در پاورپوینت تشخیص استعداد دانش آموزان با دقت و بصورت کاملا حرفه ای توسط تیم ما تهیه و تنظیم گردیده است، لذا نیاز به مطالعه مجدد، ویرایش و یا دستکاری این پروژه نیست و بعد از پرداخت و خرید از وبسایت می توانید از آن پرینت گرفته و یا تحویل استاد دهید.
تشخیص استعداد دانش آموزان
برای آغاز نوآوری در آموزش و پرورش ، تشخیص استعدادهای دانش آموزان امری ضروری است .
معمولا پس از 9 یا 10 سالگی است که می توان استعداد را تمیز داد ، بعضی استعدادها مثل موسیقی و نقاشی خیلی زود تجلی می کنند ، بین ده تا دوازده سالگی .
بعضی دیگر مثل استعدادبرای ریاضیات یا علوم پیش از 14 یا 15 سالگی ظاهر نمی شوند .
تشخیص استعدادهای مختلف ، مهم ترین کار مربیان و مشاوران تحصیلی است .استعداد مطلق و غیر قابل تغییر نیست ، بلکه به زمان ، مکان و سن افراد بستگی دارد . به علاوه شرایط بیرونی و محیط زندگی نیز می توانند استعدادها را تحت تاثیر قرار دهند .
بسیاری از استعدادها چون نمی توانند شرایط مناسبی برای شکوفا شدن پیدا کنند منفعل باقی می مانند .
اگر کودکان را به سه گروه قوی ، متوسط و ضعیف دسته بندی نماییم ؛
-افراد ضعیف تر در مقابل فعالیتها ،توانایی کمتری دارند
-کودکان گروه قوی نیز می توانند شرایط محیط را به نفع خود تغییر دهند .
-گروه متوسط ، افرادی هستند که مربیان مخصوصا می توانند در مورد این گروه نقش تغیین کننده ای داشته باشند .
اگر مربیان تلاش کنند و محیط زندگی نیز مساعد باشد ، گروه اخیر ، از گروه ضعیف فاصله خواهد گرفت و در عوض فاصله خود را با گروه قوی کم خواهد کرد .
در صورت بی توجهی مربیان و نا مساعد بودن محیط ، فاصله آنها از گروه قوی بیشتر خواهد شد . معلمان دوره ابتدایی به ویژه نیمه اول ابتدایی باید به این مسئله توجه داشته باشند .
بنابراین دوران کودکی رشد و شکوفایی آفرینندگی است و محیط آموزشگاه بهترین محیط نو آوری در کودکان است .
موانع ایجاد خلاقیت و شکوفایی استعداد دانش آموزان
-عادات پیشین : یکی از دلایل عدم شکوفایی استعدادها این است که قربانی عادات می شویم ، در نتیجه تحصیلات و تجارب این عادات عوامل بازدارنده ای در ما ایجاد می کند که درهنگام برخورد ما با مسائل ، مانع ایجاد می کند . یک عامل پر توان مبارزه با عادات باز دارنده عبارت است از تکنیکی موسوم به (یورش فکر)
-دلسرد کردن : اعتماد به نفس نیروی عظیمی در تداوم خلاقیت به شمار می رود چه بسا ایده های بالقوه مهمی که در اثر عدم اعتماد به نفس خلق کنندگان آن در نطفه خفه گردیده و هرگز کسی از آن حتی با خبر نمی شود .
گرایش دیگری که خلاقیت را تهدید می کند عبارت است از تمایل به همرنگ شدن با جماعت است ، این تمایل طلسم سنت گرایی را با خود همراه دارد و سنت گرایی عامل دلسرد کننده ای برای شکوفایی استعدادهاست .
-کم رویی : در اغلب موارد کم رویی از تردیدهای واقعی افراد درباره استعداد خلاقیت سرچشمه می گیرد ، شکسپیر معتقد است : (( چنین تردیدهایی خائن اند و باعث می شوند که نتایج نیکویی را که ممکن است در صورت نبودن ترس از کوشش به دست آوریم ، از دست بدهیم )) .
قطعا تردیدی وجود ندارد که ما دارای استعداد و قدرت تصور هستیم و نیز آن را در صورتی که اراده کنیم به کار می بریم . لیکن حتی وقتی ایده ای به نظرمان می رسد ، غالبا به علت شک و تردید آن را بروز نمی دهیم
از جمله موانع موجود دیگر بر سر راه شکوفایی استعدادها عبارتند از :
حجم زیاد مطالب درسی ، همراهی ننمودن اولیا یا عدم همکاری آنها ، بی اهمیت جلوه دادن کارهای خلاقانه ، عدم آگاهی لازم معلمین در زمینه پرورش خلاقیت .
مهارت های ایجاد انگیزه و پرورش استعدادها
-مهارت های حل خلاق مسائل :
در مهارت درک دقیق و درست مسئله ، عادتهای غلط و اصرار بر نتیجه گیری سریع مانع از حل مسئله میشود ، تشخیص ، تعریف و درک درست مسئله مهارتی کلیدی برای هر معلم است . لازم است معلم در آموزش و یادگیری مسئله به جای پرداختن سریع به حل مسئله ، به ایجاد مهارت درک درست مسئله بپردازد و فرصت لازم را به دانش آموزان برای جست و جوی راه حل های دیگر مسئله بدهد .
از این طریق است که فرایند تدریس به رشد و خلاقیت دانش آموزان کمک خواهد کرد .
مهارت تغییر و تحول محیط برای تحریک استعداد دانش آموزان :
رشد مهارت ها خلاقیت دانش آموزان بیش از هر عاملی به درجه محرک های محیطی بستگی دارد هرچه محرک های محیطی بیشتر باشد ، خلاقیت بیشتر خواهد بود .
بر این اساس معلم می تواند تلاش هدفمندانه برای ارائه محرکات محیطی داشته باشد . می تواند با استفاده از وسایل دور ریختنی فضایی به عنوان ((ایستگاه خلاقیت )) ایجاد کند و با بهره گیری از روش فهرست سئوالات (اسبورن) و روش فهرست خصوصیات یا تمرکز موضوعی دانش آموزان را به رفتار خلاق دعوت نماید .
بر پایی نمایشگاهی از اشیاء و مواد یا پدیده ها و طرح سئوالاتی درباره تفاوتها و شباهتها ابزار مناسبی برای رشد رفتار خلاق خواهد بود .
-مهارت تفکر مثبت :
معلم با تفکر منفی می تواند اثر بخش باشد . زمانی که با تفکر مثبت با دیگران ارتباط بر قرار می کنیم ، نتایج امید بخش ترخواهد بود .
می دانیم که تفکر منفی ، عیب جویی ، تحقیر و نظایر آنها از جمله عواملی هستند که نه تنها مانع شکوفایی استعدادها می شوند بلکه بر خلاقیت کسانی هم که با افرادی با این خصوصیات تماس دارند نیز اثر منفی می گذارد .
پشتیبانی اس پی دی فایل همواره با شماست
با اطمینان خرید کنید …
- اس پی دی فایل دارای 5 سال سابقه در ارائه فایل های دانلودی ارزشمند
- اولین و تنها فروشگاه فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از وزارت صنعت،معدن و تجارت
- ثبت شده در ستاد سامان دهی پایگاه های اینترنتی کشور
- دارای پشتیبانی فعال و پاسخگو
شماره های پشتیبانی:
47221117 – 051
09920557724
برای پشتیبانی آنلاین نیز میتوانید از گزینه چت آنلاین در پایین سایت سمت راست استفاده کنید تا همکاران ما بصورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما باشند.