دانلود پروژه پایانی بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران

دانلود پروژه پایانی بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران

تعداد صفحات: 90

حجم فایل: 1.41 مگابایت

فرمت فایل: ورد

دسته بندی:

قیمت: 79,000 ریال

تعداد نمایش: 0 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 17 فوریه 2020

به روز رسانی در: 17 فوریه 2020

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

79,000 ریال – خرید

دانلود پروژه پایانی بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران

 پروژه پایانی بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران

اس پی دی فایل تنها ارائه دهنده پروژه های مالی و پروژه های پایانی معتبر و ارزشمند در ایران

این پروژه در وب سایت های دیگر با قیمت چندین برابر بفروش میرسد

در اس پی دی فایل تمام محصولات را با اطمینان کامل و به کمترین قیمت تهیه کنید

پروژه پایانی بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران توسط گروه فناوری اطلاعات سپیده برای وبسایت اس پی دی فایل تهیه و تنظیم گردیده است. دانشجویان، محققین و بازدیدکنندگان محترم وبسایت می توانند این پژوهش را بعنوان پروژه پایان ترم خود ارائه دهند و نمره کامل را دریافت نمایند. تمامی صفحات در پروژه پایانی بررسی اثربخشی نمایش عروسکی بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران بادقت و بصورت کاملا حرفه ای توسط تیم ما تهیه و تنظیم گردیده است، لذا نیاز به مطالعه مجدد، ویرایش و یا دستکاری این پروژه نیست و بعد از پرداخت و خرید از وبسایت می توانید از آن پرینت گرفته و یا تحویل استاد دهید.

چكيده

پ‍ژوهش حاضر به منظور بررسي اثربخشي نمايش عروسكي بر افزايش مهارت هاي اجتماعي دختران آموزش پذير  12- 8 سال انجام شد. يكي از بارزترين  مشخصات اين افراد، ناتواني برقراري ارتباط موثر با جامعه است .

مطالعه از نوع تجربي حقيقي بدون پيش تست بود.گروه نمونه اين پژوهش متشكل از 30 دختر آموزش پذير بود كه با استفاده  از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند  که از میان آن ها 15 نفر به گونه تصادفی به گروه آزمايش و بقیه به  گروه كنترل تخصيص يافتند.گروه آزمايش به مدت 8 جلسه تحت نظر محقق تحت آموزش مهارت هاي اجتماعي با استفاده  از نمايش عروسكي قرار گرفت و گروه کنترل روند عادی کلاس را طی کرد.بعد از پايان مداخله آزمون رشد اجتماعي واينلند از مادران هر دو گروه گرفته شد و داده ها با استفاده از آزمون تي مستقل مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.

نتايج نشان داد كه نمايش عروسكي موجب افزايش مهارت هاي اجتماعي ، مهارت ها ي ارتباطي  و مهارت هاي روزمره زندگي شده ا ست(p<0/001). اين نتيجه با يافته هاي پژوهش هاي ديگر تطابق دارد و قابليت نمايش عروسكي را در افزايش مهارت هاي اجتماعي نشان مي دهد.

كليد واژه ها : نمايش عروسكي ، مهارت هاي اجتماعي ،  کم توانان ذهنی ، دختران کم توان  آموزش پذير.

مقدمه

حرکات موزون، رقص،آواز، موسیقی، پانتومیم و شکل های دیگر نمایشی نیاز بشر برای بیان سمبولیک ،چه از نظر بازیگر و چه از دید تماشاگر بوده است. در یکی دو قرن اخیر با توسعه سبک های متنوع هنری تاثیر آرامبخش آن بر روحیه هنرمند و مردمان بارزتر گردیده، به طوری که هنرمندان و روانشناسان را متوجه خاصیت درمانی نمایش و ترسیم اصول درمانبخش آن ساخته و روش ها و شیوه های مدونی از آن مبتنی بر اصول روان درمانی استخراج گردیده است و در حال حاضر نمایش درمانی به صورت رشته مستقل دانشگاهی در جهت رشد و خلاقیت درونی و توانبخشی بیماران، کم توانان ذهنی و جسمی حرکتی،آموزش داده می شود (حق شناس و اشکانی،1370).

تاثیر نمایش عروسکی بر روی کودکان ناسازگار، کم توان ذهنی و معلولین جسمی حرکتی اعجاب انگیز است،زیرا علاوه برآنکه به کودک امکان می دهد که قدرت و قابلیت خود را بشناسد، درپیوند آنان با جامعه نیز نقش مهمی را می تواند ایفا کند و به عنوان وسیله ای برای ابراز درون، رشد تعادل جسمی، توانایی ایجاد ارتباط با دیگران و کمک به تکامل فکری و روانی آنان موثر است (فخري،1379).

حرکات نمایشی به عنوان وسیله آموزشی موجب تشویق و توسعه توانایی فردی در قلمرو زندگی اجتماعی و مسئولیت پذیری در محیط زندگی است.از میان این توانایی هایی که نمایش ایجاد می کند، می توان از کاربرد مناسب احساس، ادراک، قوه استدلال و تخیل، قدرت تمرکز حواس و مهارت های کلامی، فیزیکی و کنترل های عاطفی نام برد. همچنین وسیله ای است برای شناخت کارایی فردی وکاربرد این استعداد در بازگویی و بازسازی یک موضوع . در نتیجه از خود شناسی و حضور در فعالیت جمعی وبر قراری پیوند بین این دو مقوله به هدف کلی آموزش و پرورش که ایجاد مناسبات رفتاری و تقاضاهای اجتماعی است، دست می یابیم (مقدم،1380).

اصولا نمایش عروسکی برای کودکان خردسال، تفریح و سرگرمی مناسبی است ضمن آنکه امروزه این شیوه، به عنوان یک روش جدید،کاربرد درمانی نیز پیدا کرده است. بدین ترتیب نمایش عروسکی به عنوان تجسمی از افکار، احساسات و عواطف کودکان، مبنایی برای کار روان پزشکان در زمینه بهداشت روانی کودکان در پیشگیری از آشفتگی های روانی آنان  است(خمسه،1381).

پل مك فارلين [1]در مورد رمز جذابیت عروسک ها می گوید: عروسک از آغاز پیدایش تئاتر به عنوان جادوی بشر استفاده شده است.اگر عروسک ها همان عروسک بازی بچه ها باشند که اتاق بچه ها را ترک کرده اند تا روی  صحنه تئاتر ظاهر شوند، ممکن است چیزی چون احساس مادری داشته باشند.چارلز نادير[2] معتقد است : اگرعروسک ها فرزندان تمثال های مذهبی باشند، ممکن است شکوه مذهبی داشته باشند.اما چارلز مگ نين [3]اعتقاد دارد : وقتی عروسک ها در صحنه تئاتر زنده می شوند، جاذبه چشم گیر آن ها فقط به خاطر تئاتر است (كشاورزي،1380).

در این پژوهش نقش اجرای نمایش عروسکی  بر افزایش مهارت های اجتماعی دختران کم توان ذهنی بررسی می گردد  و سعی می شود با استفاده از تکنیک های روانی و اجتماعی نمایش،این مهارت ها افزایش داده شود.


پشتیبانی اس پی دی فایل همواره با شماست

 

با اطمینان خرید کنید …

 

  • اس پی دی فایل دارای 5 سال سابقه در ارائه فایل های دانلودی ارزشمند
  • اولین و تنها فروشگاه فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از وزارت صنعت،معدن و تجارت
  • ثبت شده در ستاد سامان دهی پایگاه های اینترنتی کشور
  • دارای پشتیبانی فعال و پاسخگو

 

شماره های پشتیبانی: 

47221117 – 051

09920557724

 

برای پشتیبانی آنلاین نیز میتوانید از گزینه چت آنلاین در پایین سایت سمت راست استفاده کنید تا همکاران ما بصورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما باشند

 

پاسخ دهید