پروپوزال آماده: بررسی تاثیر سبک های مدیریت بر عملکرد کارکنان

پروپوزال آماده: بررسی تاثیر سبک های مدیریت بر عملکرد کارکنان

تعداد صفحات: 20

حجم فایل: 52.9 KB

فرمت فایل: word

دسته بندی:

قیمت: 199,900 ریال

تعداد نمایش: 25 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 آوریل 2023

به روز رسانی در: 7 جولای 2023

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

199,900 ریال – خرید

مدیریت،مجموعه فرایندهایی است که از طریق آنها منابع انسانی و عادی مناسب و مورد لزوم فراهم می شود و از طریق نفوذ بر رفتار افراد در جهت تحقق اهداف سازمان اثربخش می گردد (عبدالملکی، 1382).دنیای امروز دنیای سازمانهاست و نیروی انسانی بعنوان با ارزش‌ترین منابع سازمانی آن محسوب میشوند. افراد به مثابه اجزایی هستند که در حال زندگی، تفکر و احساس کردن می‌باشند واین اجزا برای رسیدن به هدفهای خود در یک سازمان کار می‌کنند. باید به خاطر داشته باشیم این افراد هستند که به سازمان معنا و مفهوم می‌بخشند و زمینه‌های تحقق اهداف سازمانی را فراهم می‌سازند. امروزه‌ موفقيت‌ و سودآوری‌ سازمانها در گرو استفاده‌ اثربخش‌ از نيروی‌ انسانی‌ است. و از آنجایی که اصولا در هر مجموعه سازمانی، ایجاد ارتباطات اصولی شغلی و انسانی افراد و نیز اداره نمودن و هماهنگ‌سازی منابع انسانی، مادی و امکانات موجود آن در جهت اهداف سازمانی و فردی نیازمند به اهرمی موثر می‌باشد که به عنوان مدیریت شناخته می‌شود. مديريت سبكهاي متفاوتي دارد، اما موفقيت در امر مديريت و افزايش كارايي گروه منوط به اين است كه بتوان همزمان با رشد و توسعه گروه، سبك خود را با نيازهاي در حال تغيير و پويايي درون گروه منطبق کرد. كار كردن با افراد گروه به عنوان مدير یک گروه، بخش مهمي از وظايف يك مديراست. تمايل به انجام كارهاي گروهي به دليل پيدايش روشهاي كاري چند مهارتي وجايگزين شدن ساختارهاي غير سلسله مراتبي به جاي ساختارهاي سنتي سازماني، روز به روز افزايش مي‌يابد (ایمانی، 1386). یکی از اجزای اصلی و مهم مدیریت، مدیریتی است، مدیریتی نقش حیاتی در پویایی سازمان دارد. مدیریتی مهمترین موضوع در حیطه رفتار سازمانی و روابط انسانی است(رضائیان، 1384).

پیتر دراکر اشاره می کند، که مدیران منبع اصلی کسب و کار موفق به شمار می روند و مدیریتی فرایند نفوذ در دیگران و برانگیختن آنان برای همکاری با یکدیگر در جهت تحقق اهداف سازمانی است(قلی زاده، احمدوند و فانی، 1389).به نظر هندی(1379)، سبک یا شیوه مدیر طریقی است که مدیر از نفوذش برای کسب هدف استفاده می کند. بسیاری ز صاحب نظران براین باورند که سبک مدیریتی مدیر تحت تأثیر نحوه نگرش وی به نقش خود و کارکنانش قرار دارد.

عملکرد کارکنان پايه و اساس مديريت موفق است. سبکهای مدیریتی صحيح يكي از چالشهاي مهم و يك عامل انگيزشي قوي براي مديران است، تعداد اعضاي گروه در موفقيت آن نقش تعيين‌كننده‌اي ندارد بلكه تركيب و آرايش گروه، نحوه و روش مدیریت است که بر عملکرد کارکنان تأثيرگذار است (قربانی، 1379).

بنابراین برای موفقیت باید به دنبال این باشیم آیا بین سبکهای مدیریت و عملکرد کارکنان رابطه معنادار وجود دارد؟ آیا سبک مستبدانه و کارآفرینانه و دوستانه بر عملکرد کاکنان تاثیر دارد؟

اهمیت و ضرورت تحقیق

شاید یکی از مهم ترین فعالیتها در زندگی اجتماعی بشر امروز را بتوان مدیریت دانست. در عصر حاضر به مدد این فعالیت است که مأموریتها و اهداف سازمانها تحقق می یابند، از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود و توانایی و استعداد انسانها از قوه و به فعل درمی آید.مدیران در انجام وظایف خود فرایندی را دنبال می کنند که شامل اجزایی چون برنامه ریزی، سازماندهی ، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات، هدایت و تصمیم گیری است.

پاسخ دهید