دانلود پایان نامه شهر الکترونیک

دانلود پایان نامه شهر الکترونیک

تعداد صفحات: 83ص

حجم فایل: 261 کیلو بایت

فرمت فایل: زیپ

دسته بندی:

قیمت: 979,900 ریال

تعداد نمایش: 540 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 1 سپتامبر 2016

به روز رسانی در: 12 نوامبر 2020

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

979,900 ریال – خرید

دانلود پایان نامه شهر الکترونیک

پایان نامه شهر الکترونیک 

اس پی دی فایل تنها ارائه دهنده پروژه های مالی و پروژه های پایانی معتبر و ارزشمند در ایران

این پروژه در وب سایت های دیگر با قیمت چندین برابر بفروش میرسد

در اس پی دی فایل تمام محصولات را با اطمینان کامل و به کمترین قیمت تهیه کنید

پایان نامه شهر الکترونیک توسط گروه فناوری اطلاعات سپیده برای وبسایت اس پی دی فایل تهیه و تنظیم گردیده است. دانشجویان، محققین و بازدیدکنندگان محترم وبسایت می توانند این پژوهش را بعنوان پروژه پایان ترم خود ارائه دهند و نمره کامل را دریافت نمایند. تمامی صفحات در پایان نامه شهر الکترونیک بادقت و بصورت کاملا حرفه ای توسط تیم ما تهیه و تنظیم گردیده است، لذا نیاز به مطالعه مجدد، ویرایش و یا دستکاری این پروژه نیست و بعد از پرداخت و خرید از وبسایت می توانید از آن پرینت گرفته و یا تحویل استاد دهید


شهر الکترونیک یک اختراع و یا یک پیشنهاد نوآورانه نیست بلکه واقعیتی است که بر اساس نیاز جای خود را باز می‌کند اگر امروز چشم خود را بر نیاز ببندیم فردا باید با پرداخت هزینه بیشتر قدم در اجرای آن بگذاریم

شهر الکترونیک چیست؟

شهر الکترونیک یکی از خاستگاه‌های مدیران شهری و شهروندان در عرضه کردن و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری است. شهر الکترونیک عبارت از شهری است که اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویس‌های دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی بصورت برخط (online) و بطور شبانه‌روزی، در هفت روز هفته با کیفیت و ضریب ایمنی بالا با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن انجام می‌شود. یا به عبارت دیگر می‌توان گفت در شهر الکترونیکی تمام خدمات مورد نیاز ساکنان از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی تامین شود.
به این ترتیب دیگر نیازی به حرکت فیزیکی شهروندان برای دسترسی به خدمات دولت و نهادهای خصوصی نیست. در این شهر الکترونیکی ادارات دیجیتالی جایگزین ادارات فیزیکی می‌شوند و سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون شهرداری، حمل و نقل عمومی، سازمان آب منطقه‌ای و… بیشتر خدمات خود را به صورت مجازی و یا با استفاده از امکاناتی که ICT در اختیار آنان قرار می‌دهد به مشترکین و مشتریان خود ارائه می‌دهند.
در شهر الکترونیک علاوه بر اینکه شهروندان در شهر مجازی و در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های الکترونیک حرکت می‌کنند، قادرند خدمات جاری خود را همچون خریدهای روزمره از طریق شبکه انجام دهند. البته باید به این نکته توجه کرد که شهر الکترونیک یک شهر واقعی است که دارای شهروند، اداره‌ها و سازمان‌های مختلف و… است که در آن فقط ارتباطات و برخی تعامل‌های اجتماعی و تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای روزمره از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.
می‌توان بیشترین ویژگی‌های این شبکه اطلاع‌رسانی را در شبکه حمل و نقل شهری و اطلاع‌رسانی در مورد حوادث غیرمترقبه جست‌وجو کرد که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه با توسل به این سیستم می‌توان در کمترین زمان بحران پیش آمده را در منطقه مدیریت کرد.

شهر الکترنیک یک نیاز غیرقابل انکار

رویکرد جهانی طی ۲۰ سال گذشته به سمت اطلاعاتی شدن جوامع بوده و امروزه جامعه‌ای پیشرفته‌تر است که به لحاظ اطلاعاتی سرعت و قابلیت بیشتری در تولید و تبادل اطلاعات داشته باشد. باتوجه به تکنولوژی‌‏های جدید که پیچیدگی زندگی اجتماعی را به دنبال دارند، نیازمند تسهیل امور مختلف زندگی هستیم و بدون توجه به فناوری بسیاری از امور، زندگی قابل عمل، پی‌‏گیری و اجرا نیست.
در حال حاضر تکنولوژی اطلاعات این امکان را به افراد داده و کمک می‌‏کند تا سریع‌‏تر به اهداف خود دست یابند. ایجاد شهر الکترونیک و قدم گذاشتن در مرحله تکنولوژی IT نیز یک فرصت انکارناپذیر است. این شهر عاملی در جهت ایجاد سازمان‌های شیشه‌ای است به گونه‌ای که تمام کارکردها و هدف‌های سازمان به طور شفاف قابل مشاهده باشد.

نتيجه گیری:

هر فناوري پيشرفته باعث ايجاد فرصتها و تهديدهاي جديدي براي سازمانها مي شود و تغيير در فناوري، موجب تغيير در قانونمنديهاي تجاري و متحول ساختن سيستم هاي سازماني واجتماعي مي گردد. توجه فزاينده سازمانها و دولتها به تجارت الكترونيك، ناشي از اهميت و ميزان تاثير قابل انتظاري است كه بر محيط اقتصادي و اجتماعي مي گذارد ، حال با ورود به مرحله جديدي از مدل تجارت و کسب وکار اهميت وجايگاه نگرش به فناوري دچار تغيير شده که حرکت به سمت تغييرات اجتناب ناپذير خواهد بود . در اين ميان شرايط شهر الکترونيکي تفاوتهاي شگرفي بر نحوه و گستره موردنظر ايجاد کرده است . مفهوم شهر الکترونيک وشهروند الکترونيکي سبب شده که فناوري اطلاعات فقط صفحه كليـــــد، واسطه ارتباطي، فيبر نوري و چند نرم افزار نباشد، بلكه عملكرد فراابزاري مبتني بر تاثيرگذاري در رفتار، اخلاق، تفكر، هويت و حقوق انساني، روابط اجتماعي و روابط تجاري ايجاد کند.
کاربردهاي جديدفناوري ارتباطات و اطلاعات باعث بوجود آمدن فرصتهاي جديد جهت تعريف دوباره ارتباط بين اجزا موجود مي گردد يعني با وجود مفاهيمي مانند شهر الکترونيک ، مفاهيمي همچون شهروند ، داد وستد و.. تغيير خواهد کرد.
تقويت ارتباط ميان عناصر از طريق درك خواسته ها و نيازهاي و وابسته نمودن او به كالاها و خدمات در اين فضا روز به روز گستره بيشتري مي يابد و با توجه به امكان برقراري ارتباط همه افراد بصورت مجزا سيستم بايستي از اعتماد و هوشي متوسط برخوردار گردد زيرا هر چه ميزان شناخت از شهروند (نياز ها ، خواسته ها ، علايق و سليقه ها) بيشتر باشد به همان اندازه فرآيند کسب وکار الكترونيك موثرتر و بهتر عمل خواهد شد.

 

فهرست منابع :

1- Chapter 2 of guidline Ec:Issues in Ex-ante and Ex-post Evaluations
2- Writing killer Ecommerce/IT Proposals that Win New Business Donald S.Le (2004)
3-Administrative Reforms Commission (2005),Ministry of Personnel, Public Grievances &
4-Pensions, Schedule, http://arc.gov.in/tor.htm#9
5-AOEMA EGovernment:Definitions and Objectives,http://www.aoema.org/EGovernment/Definitions_and_Objectives.htm
6-Ministry of Personnel, Public Grievances and Pensions, Government of India, Right to
7- Information Act (India),http://persmin.nic.in/RTI/WelcomeRTI.htm.
8- http://ec.europa.eu/information_society/activities/policy_link/
9- 287 Progress towards a Unified e-Learning Strategy. 8th April 2004. e-learning Strategy Unit, DfES.
10- http://www.dfes.gov.uk/elearningstrategy/online.cfm
11- http://www.infoplease.com/ce6/history/A0846053.html
12 -http://www.internetworldstats.com/top20.html

پشتیبانی اس پی دی فایل همواره با شماست

 

با اطمینان خرید کنید …

 

  • اس پی دی فایل دارای 5 سال سابقه در ارائه فایل های دانلودی ارزشمند
  • اولین و تنها فروشگاه فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از وزارت صنعت،معدن و تجارت
  • ثبت شده در ستاد سامان دهی پایگاه های اینترنتی کشور
  • دارای پشتیبانی فعال و پاسخگو

 

شماره های پشتیبانی: 

47221117 – 051

09920557724

 

برای پشتیبانی آنلاین نیز میتوانید از گزینه چت آنلاین در پایین سایت سمت راست استفاده کنید تا همکاران ما بصورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما باشند

 

پاسخ دهید