دانلود پاورپوینت آماده بررسی اختلالات شخصيتي معتادان و علل و عوامل گرایش به اعتیاد

دانلود پاورپوینت آماده بررسی اختلالات شخصيتي معتادان و علل و عوامل گرایش به اعتیاد

تعداد صفحات: 29

حجم فایل: 143 کیلوبایت

فرمت فایل: پاورپوینت PoewrPoint

دسته بندی:

قیمت: 499,900 ریال

تعداد نمایش: 173 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 نوامبر 2017

به روز رسانی در: 20 نوامبر 2017

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

499,900 ریال – خرید

با آنكه تقسيم بندي ها از علل موثر بر گرايش افراد به سوء مصرف داروها و مواد گوناگون و متنوع است با اين حال عوامل موثر در سبب شناسي اعتياد را مي توان به دو دسته عوامل برون فردي (موقعيتي) و درون فردي (دروني، نگرشي) تقسيم نمود.

n       از جمله عوامل برون فردي مي توان به موقعيتهاي نامطلوب زندگي، در دسترس بودن مواد، بيكاري، تأثير گروه همسالان، محيط هاي نابهنجار، سابقه سوء مصرف توسط ساير اعضاي خانواده و طبقه اقتصادي اجتماعي فرد اشاره نمود.

n       عوامل درون فردي نيز دربرگيرنده عوامل زيستي و روانشناختي همچون استعداد ارثي، اختلالات رواني، پرخاشگري، صفات شخصيتي، اعتماد به نفس پايين، نگرش مثبت به تأثير مواد بر فرد، و غيره مي باشد.

n        اين موارد در ابتلاء به وابستگي به مواد و اعتياد افراد نقش واسطه اي ايفا مي كنند (هيس، 1988؛ به نقل از آزاد و همكاران، 1382)

n       تحقيقات زيادي نشان داده اند كه معتادان غالباً داراي مشكلات جدي شخصيتي هستند (ساراسون و ساراسون، 1988؛ ترجمه نجاريان و همكاران، 1378). اين مشكلات مي تواند ريشه در مولفه هاي بنيادين شخصيت داشته باشد (جزايري، 1382)

n         عوامل ژنتيك (Jenetic factor)

n       بهترين قرائن نقش عوامل ژنتيك در پيدايش اختلالات شخصيت از مطالعات اختلالات روانپزشكي در 000/15 زوج دو قلوي امريكايي بر مي آيد. بين دو قلوهاي يك تخمكي عيار ابتلاء توام اختلالات شخصيت چندين بار بيشتر از همين عيار در دو قلوهاي دو تخمكي بود.

n       در اين مورد فرضيه هايي وجود دارد كه تا كنون نقش آنها بطور دقيق روشن نشده است.

n         عوامل مربوط به روانكاوي  

n       فرويد در ابتداي كار معتقد بود كه صفات شخصيتي به تثبيت در يكي  از مراحل رشد رواني جنسي مربوطند مثلا منش دهاني به دليل تثبيت در مرحله دهاني، مرحله اي كه در آن وابستگي به ديگران براي دريافت غذا بارز است منفعل و وابسته است.

پاسخ دهید