بررسی دورانديشي در انتخاب همسر

بررسی دورانديشي در انتخاب همسر

تعداد صفحات: 26

حجم فایل: 20.7 KB

فرمت فایل: word

دسته بندی:

قیمت: 199,900 ریال

تعداد نمایش: 32 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 20 آوریل 2023

به روز رسانی در: 20 آوریل 2023

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

199,900 ریال – خرید

 (( حضرت علي عليه السلام به برادرش عقيل فرمود ، زني را براي من در نظر بگير كه از برجستگان و شجاع زادگان عرب باشد تا او را همسر خود گردانم و از او داراي فرزندي دلاور و جنگجو شوم .

عقيل به حضرت گفت : با ام البنين كلابي ازدواج كن كه در تمام عرب ، دليرتر و شجاع تر از آباء و اجداد او نيست ))1

تا به حال با 9 ملاك مهم در انتخاب همسر آشنا شديد ، 5 ملاك مشترك بين زن و مرد بر اساس تشبيه همسر به لباس ، 2 ملاك مربوط به قواميت مرد كه بايستي مورد توجه خانمها قرار گيرد و 2 ملاك هم مربوط به مقوميت زن كه بايستي مورد توجه آقايان باشد.

همة اين ملاكهايي كه ذكر شد مربوط به روابط زن و شوهري بود و اين ملاكها جايگاه زن و مرد را در مقام همسري يكديگر ارزيابي مي كنند ، اما در اينجا مي خواهم وسعت نظر بيشتري پيدا كنيد و در زندگي ، كمي دورترها را ببينيد و افق ديدتان فقط چند سال اول زندگي نباشد بلكه به سالهاي بعد و به كل زندگي فكر كنيد .

به دليل اينكه در اغلب زندگي ها ، فرزندان نيز به جمع خانواده اضافه مي شوند و زن و شوهر از مقام همسري به جايگاه پدر و مادري ارتقا مي يابند ، بنا به همين اتفاق از شما مي خواهم كه يك وسعت نظر بيشتري را در انتخاب همسر داشته باشيد ، وسعت نظري كه به هنگام همسر گزيني ، تنها همسري براي خود نمي خواهيد انتخاب كنيد ، بلكه يك مربي و يك پرورش دهنده براي فرزندان آينده تان را مي خواهيد انتخاب كنيد .

اگر فرصت پيدا كرديد ، يك كتاب را حتماً بخوانيد ،(( نامه هاي بلوغ )) اثر مرحوم استاد علي صفائي حائري ، اين كتاب حاوي نامه هايي است كه مرحوم استاد صفائي براي هر يك از فرزندانش به هنگام رسيدن به سن بلوغ ، نامه اي را نوشته است ، با خواندن آن كتاب از اوج محبت و دغدغة يك پدر نسبت به آينده فرزندانش و از تلاش يك پدر دلسوز براي رشد ، تربيت ، و آگاهانيدن آنها با وسعت اطلاعاتي كه براي يك زندگي بهتر ارائه مي كند به وجد خواهيد آمد و تحت تأثير قرار مي گيريد .

اما نگاهي هم به مرداني بيندازيد كه وقتي راه مي روند تلوتلو مي خورند ، يا در كوچه و خيابان مزاحم اين و آن هستند ، يا به دنبال عيش و عشرت خود هستند ، يا براي رسيدن به پول حاضرند از هر راهي بروند و اگر اينها بخواهند فرزندانشان را نصيحتي بكنند واقعاً چه مي توانند بگويند ، و بعد هم به تفاوت فرزندان اينها با فرزندان انسانهاي مؤمن و دلسوز توجه كنيد و ببينيد كه چقدر وجه تشابه مي بينيد .

همين مقايسه را نيز مي توان بين زنان بعمل آورد و آنها نيز بنا به انديشه ، اخلاق و رفتارشان ، فرزندان متفاوتي را پرورش مي دهند .

خداوند متعال قدرت زايش را در وجود زنان قرار داده است و بواسطه وجود زنان است كه جامعه انساني دوام مي يابد ، زنان حلقه واسط بين جوامع در زمانهاي مختلف هستند و اگر زنان نبودند ، بشر هم نبود ، پرورش جسماني فرزند در جسم مادر تنها بعد ظاهري و آشكار اين پديده شگرف است ، پرورش بعد روحي و رواني انسانها نيز تا حد زيادي ريشه در وجود مادران دارد ، از اينرو حضرت حق جل و علا زنان را تشبيه به كشتزار نموده است و اين هم به لحاظ پرورش جسمي فرزندان در رحم مادر است و هم به لحاظ پرورش روحي فرزندان در آغوش مادر .

پاسخ دهید