دانلود تحقیق رایگان بررسی عوامل کاهش اضطراب در نوجوانان

دانلود تحقیق رایگان بررسی عوامل کاهش اضطراب در نوجوانان

تعداد صفحات: 8

حجم فایل: 14.6 کیلوبایت

فرمت فایل: ورد doc

دسته بندی:

قیمت: رایگان

تعداد نمایش: 215 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 31 آگوست 2017

به روز رسانی در: 31 آگوست 2017

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

رایگان – خرید

مقدمه

مساله اضطراب به علتهاي گوناگون و به شکلهاي گوناگون بوجود مي‌آيد. برخي از اضطرابها علل خاص و مشخصي دارند و برخي از آنها علل واضحي ندارند. برخي بسيار شديد هستند و برخي خفيفتر بروز مي‌کنند. مسلما بسته به اينکه علت اضطراب مشخص باشد يا نه يا ميزان و درجه آن چقدر باشد روشهايي که باعث کاهش اضطراب مي‌شوند، متفاوت خواهد بود. اما تعدادي روش عمومي وجود دارد که مي‌توان در کليه شرايط اضطرابي آنها را بکار برد. اما بايد توجه داشت اين روشهاي عمومي شايد به تنهايي قادر به کنترل اضطرابهاي شديد نباشند.

آرامش ورزي ، کاهش دهنده اضطراب

آرامش ورزي که با معادل انگليسي relaxation معروفيت بيشتري دارد روشي بسيار عالي براي کنترل اضطراب است. از اين روش عمدتا در جريان روان درماني انواع اضطرابها ، وسواسها و … استفاده مي‌شود. اما افراد مي‌توانند با يادگيري اين روش بدون قرار گرفتن در جلسات روان درماني آرامش روزمره خود را تامين کنند. استفاده طولاني مدت از اين روش حفظ آرامش روزمره را در زندگي فرد ايجاد مي‌کند و موجب مي‌شود فرد کنترل بيشتري روي علائم اضطرابي خود داشته باشد. در اين روش به فرد آموزش داده مي‌شود به انبساط و شل کردن عضلات خود بپردازد. انقباض عضلات يکي از علائم اساسي اضطراب است و احساس چنين علائمي متقابلا شدت اضطراب فرد را افزايش مي‌دهد.

کنترل تنفس ، کاهش دهنده اضطراب

افراد در حالتهاي اضطرابي تنفس درستي ندارند. دم و بازدم آنها معمولا به صورت سطحي انجام مي‌پذيرد و خود اين شيوه نادرست موجب مي‌شود فرد دي‌اکسيد کربن خود را بطور کامل تخليه نکرده و اکسيژن کافي جايگزين آن نکند. به اين ترتيب سطح اضطراب معمولا افزايش بيشتري مي‌يابد. با استفاده از اين روش فرد ياد مي‌گيرد تنفس خود را آگاهانه و ارادي انجام دهد.

از بين بردن افکار منفي براي کاهش اضطراب

اغلب در جريان اضطراب يک سري افکار منفي در ذهن فرد راه اندازي مي‌شوند که نقش مخربي روي ذهن فرد و آرامش او دارند. براي کاهش اضطراب بهتر است فرد به اين دسته از افکار خود توجه کند و آنها را شناسايي کند و افکار مناسبي را بجاي آنها جايگزين نمايد. مثلا فرض کنيد فردي نگران يکي از عزيزان خود است که در ساعتي که قرار بود به منزل بيايد زماني گذشته و او هنوز به خانه مراجعت نکرده است.

اين فرد احساس اضطراب مي‌کند چون چنين افکاري را در ذهن خود دارد حتما اتفاق بدي افتاده است؟ ، خيلي دير کرده است؟ ، نکند تصادف کرده باشد! و افکاري از اين قبيل. اين افکار تخريب کننده هستند و آرامش فرد را براي تفکر منطقي و پيدا کردن راه حل بهم مي‌ريزند. در چنين شرايطي مي‌توان افکاري از قبيل حتما در ترافيک مانده است، کمي صبر مي‌کنم بعد با دوستش تماس مي‌گيرم

پاسخ دهید