دانلود پاورپوینت زکریای رازی و نقش آن در پیشبرد علم شیمی و علوم اسلامی

دانلود پاورپوینت زکریای رازی و نقش آن در پیشبرد علم شیمی و علوم اسلامی

تعداد صفحات: 54 اسلاید

حجم فایل: 334 KB

فرمت فایل: پاورپوینت

دسته بندی:

قیمت: 779,900 ریال

تعداد نمایش: 128 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 مارس 2020

به روز رسانی در: 26 مارس 2020

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

779,900 ریال – خرید

دانلود پاورپوینت زکریای رازی و نقش آن در پیشبرد علم شیمی و علوم اسلامی

پاورپوینت زکریای رازی و نقش آن در پیشبرد علم شیمی و علوم اسلامی

اس پی دی فایل تنها ارائه دهنده پروژه های مالی معتبر و ارزشمند در ایران

این پروژه در وب سایت های دیگر با قیمت چندین برابر بفروش میرسد

در اس پی دی فایل تمام محصولات را با اطمینان کامل و به کمترین قیمت تهیه کنید

پاورپوینت زکریای رازی و نقش آن در پیشبرد علم شیمی و علوم اسلامی توسط گروه فناوری اطلاعات سپیده برای وبسایت اس پی دی فایل تهیه و تنظیم گردیده است. دانشجویان، محققین و بازدیدکنندگان محترم وبسایت می توانند این پاورپوینت را بعنوان پروژه پایان ترم خود ارائه دهند و نمره کامل را دریافت نمایند. تمامی اسلایدها در پاورپوینت زکریای رازی و نقش آن در پیشبرد علم شیمی و علوم اسلامی با دقت و بصورت کاملا حرفه ای توسط تیم ما تهیه و تنظیم گردیده است، لذا نیاز به مطالعه مجدد، ویرایش و یا دستکاری این پروژه نیست و بعد از پرداخت و خرید از وبسایت می توانید از آن پرینت گرفته و یا تحویل استاد دهید.


زکریای رازی و نقش آن در پیشبرد علم شیمی و علوم اسلامی

ابوبکر محمد پسر زکریای رازی فیلسوف و عالم طبیعی وشیمی دان و پزشک بزرگ ایران اسلامی وملقب به جالینوس المسلمین از مفاخر ومشاهیر جهان و یکی از نوابغ روزگار قدیم است.

زندگینامه زکریای رازی

 

نام وی محمد ونام پدرش زکریا وکنیه اش ابوبکر است.مورخان شرقی در کتابهایشان او را محمد بن زکریای رازی خوانده اند.اما اروپاییان و مورخان غربی از او به نامهای رازس ( rhazes=razes)و رازیal-razi در کتابهای خود یاد کرده اند.

به گفته ابوریحان بیرونی وی در شعبان سال 251هجری(865 میلادی)در ری متولد شده و دوران کودکی و نوجوانی و جوانی اش در این شهر گذشت. ري از شهرهاي كهن ايران است كه نام آن در اوستا نيز آمده است.

اين شهر در آن روزگار مركز علم وادب ايران بود و بزرگان و دانشمندان زيادي از آن شهر برخاستند. مقدسي در كتاب احسن التقاسيم درباره ي اين شهر نوشته است: « در اين شهر مدارس و مجالس علم فراوان است.مذكران آنجا فقيه و روساي آنان عالم و محتسبشان مشهور و سخنورشان اديب هستند.»

از كودكي و نوجواني رازي چيز زيادي نمي دانيم. برخي نوشته اند كه او در نوجواني به موسيقي گرايش

در مورد تاریخ تولد و مرگ رازی

مهمترین سند تاریخی درباره تولد ومرگ رازی کتاب «فهرست کتب رازی »نوشته ابوریحان بیرونی است.

در این کتاب تولد رازی در غره ی شعبان 251(ق)ه.ق و درگذشت او در پنجم شعبان 313 ه.ق ثبت شده است. ضمنا“ در این رساله ابوریحان علاوه بر آنکه صریحا“ تاریخ تولد و وفات رازی را متذکر شده ،مدت عمر او را به سال قمری شصت و دو سال وپنج روز و به شمسی شصت سال و دو ماه و یک روز به طور دقیق آورده است.

اخلاق و صفات رازی :

رازی مردی خوش‌خو و در تحصيل کوشا بود. وی به بيماران توجه خاصی داشت و تا زمان تشخيص بيماری دست از آن‌ها برنمی‌داشت و نسبت به فقرا و بی نوايان بسيار رئوف بود. رازی برخلاف بسياری از پزشکان که بيشتر مايل به درمان پادشاهان و امراء و بزرگان بودند، با مردم عادی بيشتر سروکار داشته‌است.ابنا النديم در کتاب الفهرست خود می‌گويد: «تفقد و مهربانی به همه کس، به ويژه فقراء و بيماران داشته، از حالشان جويا، و به عيادتشان می‌رفت و مقرری‌های کلانی برای آن‌ها گذاشته بود.»


پشتیبانی اس پی دی فایل همواره با شماست

 

با اطمینان خرید کنید …

 

  • اس پی دی فایل دارای 5 سال سابقه در ارائه فایل های دانلودی ارزشمند
  • اولین و تنها فروشگاه فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از وزارت صنعت،معدن و تجارت
  • ثبت شده در ستاد سامان دهی پایگاه های اینترنتی کشور
  • دارای پشتیبانی فعال و پاسخگو

 

شماره های پشتیبانی: 

47221117 – 051

09920557724

 

برای پشتیبانی آنلاین نیز میتوانید از گزینه چت آنلاین در پایین سایت سمت راست استفاده کنید تا همکاران ما بصورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما باشند. 

پاسخ دهید