دانلود پروژه پایانی فرآوري كانسنگ هاي اورانيوم دار

دانلود پروژه پایانی فرآوري كانسنگ هاي اورانيوم دار

تعداد صفحات: 140

حجم فایل: 3.43 مگابایت

فرمت فایل: ورد

دسته بندی: - -

قیمت: 899,900 ریال

تعداد نمایش: 84 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 می 2020

به روز رسانی در: 12 می 2020

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

899,900 ریال – خرید

دانلود پروژه پایانی فرآوري كانسنگ هاي اورانيوم دار

 پروژه پایانی فرآوري كانسنگ هاي اورانيوم دار

اس پی دی فایل تنها ارائه دهنده پروژه های مالی و پروژه های پایانی معتبر و ارزشمند در ایران

این پروژه در وب سایت های دیگر با قیمت چندین برابر بفروش میرسد

در اس پی دی فایل تمام محصولات را با اطمینان کامل و به کمترین قیمت تهیه کنید

پروژه پایانی فرآوري كانسنگ هاي اورانيوم دار توسط گروه فناوری اطلاعات سپیده برای وبسایت اس پی دی فایل تهیه و تنظیم گردیده است. دانشجویان، محققین و بازدیدکنندگان محترم وبسایت می توانند این پژوهش را بعنوان پروژه پایان ترم خود ارائه دهند و نمره کامل را دریافت نمایند. تمامی صفحات در پروژه پایانی فرآوري كانسنگ هاي اورانيوم دار بادقت و بصورت کاملا حرفه ای توسط تیم ما تهیه و تنظیم گردیده است، لذا نیاز به مطالعه مجدد، ویرایش و یا دستکاری این پروژه نیست و بعد از پرداخت و خرید از وبسایت می توانید از آن پرینت گرفته و یا تحویل استاد دهید

                                                                                                                                                                                   

مقدمه

اورانيوم، عنصري كمياب محسوب مي شود. اين عنصر كاربردهاي ويژه‌اي دارد؛ بنابراين تهيه، توليد و بازار مصرف آن به گونه اي خاص كنترل مي شود. اين عمل توسط «آژانس بين المللي انرژي اتمي»، انجام مي پذيرد.

در گذشتة نه چندان دور، هر يك از كشورها جداگانه فعاليت مي نمودند؛ تا اينكه آژانس مزبور پايه گذاري شد. پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و تحول سياسي در شرق اروپا، كشورهاي بيشتري به آژانس مزبور، پيوستند. در حال حاضر، آژانس بين المللي انرژي اتمي 120 عضو دارد؛ كه كشور ما نيز يكي از آنان است.

در ايران،فعاليت هاي هسته اي زير نظر سازمان انرژي اتمي انجام مي شود. سازمان مزبور، از چند معاونت تشكي شده؛ كه معاونت توليد سوخت هسته‌اي، يكي از آنان است. معاونت مورد نظر، از چند واحد تشكيل مي شود؛ كه واحدهاي اكتشاف و استخراج، سوخت و كانه آرايي دو واحد مهم آن محسوب مي شوند.

واحد اكتشاف و استخراج، فعاليت‌هاي مربوط به اكتشاف و استخراج كانسارهاي اورانيوم را، به عهده دارد. واحد سوخت و كانه آرايي، در رابطه با فرآوري كانسنگ هاي اورانيوم دار، فعاليت مي كند.

از نظر اكتشافي، فعاليت هاي گسترده اي انجام شده ؛ و دو سوم كشور توسط پروازهاي هوايي و دورسنجي مورد بررسي قرار گرفته است؛ كه اين فعاليت ها همچنان ادامه دارد.

پس از كشف مناطقي كه داراي معدن اورانيوم هستند مثل منطقه سلقه و معدنكاري اورانيوم و استخراج آن توسط فرآيندهاي سنگ معدن آماده تغليظ شده ، و جهت تهيه در نيروگاه هاي هسته‌اي مورد استفاده قرار مي گيرد. اميد است كه در اين پروژه توانسته باشم نمايي از چرخة سوخت هسته اي در ايران را به رشته تحرير درآورده باشم.

چكيده

با توجه به مصرف روز افزون انرژي درصنايع مختلف، براي تامين انرژي مورد نياز صنايع مختلف از منابع متفاوتي استفاده مي شود.يكي از بهترين و به صرفه ترين منابع انرژي در جهان سوخت هسته اي مي باشد كه توليد انرژي از سوخت هسته اي در راكتورهاي هسته اي صورت مي پذيرد و از لحاظ مقدار توليد انرژي در مقايسه با ديگر منابع توليد انرژي سوخت هسته اي از اهميت خاصي برخوردار است براي تفهيم اين موضوع ذكر اين مطلب ضروري است كه حرارتي كه از 500 گرم اورانيوم بدست مي آيد معادل حرارتي است كه از 1500 تن زغال سنگ بدست مي‌آيد. بنابراين مي توان گفت سوخت هسته اي يكي از بهترين و بزرگترين منابع توليد انرژي محسوب مي شود. از آنجائيكه سوخت هسته اي مورد نياز نيروگاههاي هسته اي از ايزوتوپي از عنصر اورانيوم بنام اورانيوم 238 كه در طبيعت فراوان يافت مي شود و 99% از پوسته زمين را تشكيل مي دهد تامين مي شود. لذا اكتشاف اين عنصر پرتوزا از اهميت خاصي برخوردار است. مراحل مختلفي براي اكتشاف اين عنصر استراتژيك طي مي شود تا در نهايت به مناطق محدود اميد بخش رسيد. در مراحل اوليه ابتدا بررسي مي شود كه كاني سازي اورانيوم از لحاظ زمين شناسي در چه مناطقي مي تواند وجود داشته باشد، بعد از مطالعات اوليه با توجه به اين مطلب كه عناصر سنگيني مثل اورانيوم در طبيعت از نظر ساختمان اتمي ناپايدار هستند ودائماً تمايل دارند كه به حالت پايدار برگردند. اين گرايش باعث توليد اشعة گاما، آلفا و بتا مي‌شود. بيشترين تشعشات اين عناصر اشعه گاما است و اين اشعه نيز بوسيله شمارنده، سنتيلومتر، اسپكترومتر و ساير دستگاهها قابل اندازه گيري هستند.لذا براي پيدا كردن مناطقي كه احتمال وجود عناصر راديواكتيو در آنها وجود دارد. اشعه گاما را ابتدا دروسعت زياد توسط اندازه گيري هاي هوايي توسط هواپيما يا هلي كوپتر براي مناطق وسيع وبزرگ تعيين مي كنند. نتيجه اين راديومتري اين عناصر مي باشد. با پردازش و تفسير دانسته هاي راديومتري هوايي در محدوده هايي كه با توجه به راديومتري هوايي اميد بخش تشخيص داده شد، عمليات راديومتري زميني و اندازه گيري اشعه گاماي عناصر در مقياس كوچكتر وزميني انجام مي شود تا در نهايت بعد از مراحل اكتشاف مقدماتي و تفضيلي و با حفر گمانه ها و تخمين ذخيره به كانسارهاي اقتصادي اورانيوم رسيد. پس از عمليات اكتشاف تفضيلي،مرحله بهره برداري و استخراج سنگهاي حاوي  اورانيوم صورت مي‌گيرد. در مرحله بعدي با فرآوري اين سنگها توسط روشهاي مختلف از جمله خردايش و آسياب آنها، فلوتاسيون و ليچينگ كانيهاي اورانيوم از سنگهاي باطله جدا شده و بصورت يك كيك زرد رنگي از سنگها استحصال مي شود. در مراحل بعدي اين كيك زرد تحت عمليات غني سازي انجام مي گيرد و به اورانيوم غني شده كه همان سوخت هسته اي است تبديل مي شود. در اين حالت اشعه گاما بسيار قوي است. اشعه هاي گاما از نظر منشاء توليد به دو دسته تقسيم مي شوند:

1- منشا اول سنگ طبيعي يا منابع طبيعي است.

2- منشاء دوم توليدات صنعتي مي باشد مثل اورانيوم غني شده براي مصرف در راكتورها.

اورانيوم طبيعي اشعه گاماي ضعيفي دارد، اما اشعه گاماي چشمه‌هاي مصنوعي، گاماي فوق العاده قوي دارد. عمده مصرف اورانيوم غني شده بصورت سوخت هسته اي در راكتورهاي هسته اي براي توليد برق مي باشد. اما مصارف ديگري نيز دارد كه از جمله مصرف در راكتورهاي تحقيقاتي براي مطالعات هسته اي مي باشد. از اين فرآورده  براي مصارف ديگر از جمله توليد راديو داروها براي اندام و سلولهاي سرطاني كه فقط در آنها جذب مي شود و آنها را از بين مي برد نيز استفاده مي كنند، راديوداروها در راكتورهاي تحقيقاتي بدست مي آيند. مصرف ديگر استفاده از اشعه گاماي حاصل از شكافت هسته اي در راكتورهاي تحقيقاتي است كه از اين اشعه اي گاما براي مصارف پزشكي، كشاورزي و توليد راديو داروها استفاده مي كنند و مخربترين كاربرد آن استفاده از اين منبع انرژي هسته اي در بمبهاي اتمي و ويرانگر با شدت تخريب بالا مي باشد.

با توجه به كاربردهاي مخلتف عناصر راديواكتيو و هم چنين توليد انرژي زياد توسط سوخت هسته اي در راكتورهاي هسته اي، بنابراين براي توليد بهينه و انرژي مقرون به صرفه تر از ديگر منابع با توجه به منابع گسترده و عيار بالاي اورانيوم در محدوده هايي از كشورمان ايران، مي توان براي توليد انرژي در دامنه زياد از سوخت هسته اي استفاده كرد كه براي اين كار تاسيس نيروگاه هاي هسته اي مختلف در كشور از جمله نيروگاه اتمي بوشهر در حال اجراء مي باشد و براي تامين سوخت هسته اي اين نيروگاهها بايد منابع اورانيوم موجود در كشورمان شناسايي و بعد از طي مراحل مختلفي اكتشافي و استخراجي تبديل به سوخت هسته اي نيروگاهها و راكتورهاي هسته اي مختلف در كشور از جمله نيروگاه اتمي بوشهر در حال اجراء ي باشد و براي تامين سوخت هسته اي اين نيروگاهها بايد منابع اورانيوم موجود در كشورمان شناسايي و بعد از طي مراحل مختلفي اكتشافي و استخراجي تبديل به سوخت هسته اي نيروگاهها و راكتورهاي تحقيقاتي براي مصارف ديگر شود. با راه اندازي نيروگاههاي هسته اي در كشور مي توان به توليد انرژي زيادي كه از اين روش بدست مي آيد دست يافت. البته بايد به اين نكته مهم توجه داشت كه اين امر با ضريب ايمني بالايي صورت پذيرد زيرا خطر احتمالي يك نيروگاه هسته اي بزرگ كمتر از يك بمب اتمي نيست، بنابراين بايد تمام نكات و زواياي ايمني و بروز خطر احتمالي در نظر گرفته شود تا فجايعي مثل انفجار نيروگاه اتمي چرنوبيل روسيه هيچگاه در جهان تكرار نشود.

  


پشتیبانی اس پی دی فایل همواره با شماست

 

با اطمینان خرید کنید …

 

  • اس پی دی فایل دارای 5 سال سابقه در ارائه فایل های دانلودی ارزشمند
  • اولین و تنها فروشگاه فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از وزارت صنعت،معدن و تجارت
  • ثبت شده در ستاد سامان دهی پایگاه های اینترنتی کشور
  • دارای پشتیبانی فعال و پاسخگو

 

شماره های پشتیبانی: 

47221117 – 051

09920557724

 

برای پشتیبانی آنلاین نیز میتوانید از گزینه چت آنلاین در پایین سایت سمت راست استفاده کنید تا همکاران ما بصورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما باشند

 

پاسخ دهید