دانلود پروژه پایانی فلسفه اسلامی

دانلود پروژه پایانی فلسفه اسلامی

تعداد صفحات: 90

حجم فایل: 385 کیلوبایت

فرمت فایل: ورد

دسته بندی: -

قیمت: 599,900 ریال

تعداد نمایش: 80 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 دسامبر 2019

به روز رسانی در: 28 دسامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

599,900 ریال – خرید

دانلود پروژه پایانی فلسفه اسلامی

 پروژه پایانی فلسفه اسلامی

اس پی دی فایل تنها ارائه دهنده پروژه های مالی و پروژه های پایانی معتبر و ارزشمند در ایران

این پروژه در وب سایت های دیگر با قیمت چندین برابر بفروش میرسد

در اس پی دی فایل تمام محصولات را با اطمینان کامل و به کمترین قیمت تهیه کنید

پروژه پایانی فلسفه اسلامی توسط گروه فناوری اطلاعات سپیده برای وبسایت اس پی دی فایل تهیه و تنظیم گردیده است. دانشجویان، محققین و بازدیدکنندگان محترم وبسایت می توانند این پژوهش را بعنوان پروژه پایان ترم خود ارائه دهند و نمره کامل را دریافت نمایند. تمامی صفحات در پروژه پایانی فلسفه اسلامی بادقت و بصورت کاملا حرفه ای توسط تیم ما تهیه و تنظیم گردیده است، لذا نیاز به مطالعه مجدد، ویرایش و یا دستکاری این پروژه نیست و بعد از پرداخت و خرید از وبسایت می توانید از آن پرینت گرفته و یا تحویل استاد دهید.

 

معنا در فلسفة اسلامی

 

بحث راجع به مفهوم معنا در فلسفة اسلامی شدیداً تحت تاثیر بحثهای کلامی و منطقی دربارة تفسیر و تعبیر از اسلام، و دربارة اینکه چه کسی تفسیر درست را بیان می کند، می باشد. تقدم فلسفة یونانی بر عالم اسلام مجموعه ای نو از مراجع را دربارة چگونه تفسیر کردن متون به وجود آورد، و این به مباحثی راجع به مزایای بالقوه نگرشهای جدید در مقایسه با علوم سنتی اسلامی منجر شد. این بحث دربارة ماهیت ابهام، گنگ گویی و تشبیه با فیلسوفان مختلف که نظریات گوناگون را اتخاذ می کنند و لذا دربارة چگونه تفسیر کردن معنا به انواعی از نتایج دست می یابند محوریت یافت. این ت نوع نتایج دلالت موثری برای درک تفکر آنها دارد. نه تنها نگرشها مختلف منجر به نتیجه گیریهای مختلف می شود، بلکه آنها رویکرد های جدیدی را به کل کار فلسفی ارائه می دهند. موضوع معنا خیلی به عنوان جنبه ای از فلسفة اسلامی به عنوان تفسیری برای چگونه  پرداختن به خود فلسفة اسلامی نیست. موضوعات عمدتاًَ برای مشخص کردن بهترین تفسیر متون، تفاسیر معتبر متون، و مفهوم معنایی که باید در درک ما از متون به کار گرفته شود تمرکز دارند.

معرفت شناسی در فلسفة اسلامی

فیلسوفان اسلامی در اینکه ادراک ممکن است توافق دارند. ادراک دریافت عقل از صور مجرد، ذوات مطلق یا کلیات می باشد که ماهیات اشیا را شکل می دهد، و سعادت انسان فقط از طریق درک عقل از چنین کلیاتی حاصل می شود. آنها تأکید می کنند که عقل انسان برای ادراک صور مجرد عموماً به حواس متکی است. برخی از فیلسوفان نظیر ابن رشد و گاهی ابن سینا تأکید دارند که این خود صور مادی هستند که حواس فراهم می کند بعد از اینکه به کمک عالم الهی از مادیت خود خلع شدند و به وسیله عقل درک می شوند. با این وجود، این دیدگاه کلی که از سوی فارابی وابن سینا مطرح شده است به نظر می رسد که تنها این صور مادی با شند که راه را برای درک صور غیر مادی آماده می سازند، که در آن زمان از سوی عالم الهی فراهم شده است. آنها همچنین بیان می کنند که عالم الهی در موارد نادر صور مجرد را به سادگی بدون هیچ کمکی از حواس به عقل انسان ارزانی می دارد. این رویداد به عنوان نبوت معروف است. در حالیکه همة فیلسوفان مسلمان هم رأی هستند که ادراک موجودات ازلی سعادت را تضمین می کند، در اینکه آیا چنین ادراکی برای موجود ازلی ضرورت دارد یا نه اختلاف رأی دارند

پشتیبانی اس پی دی فایل همواره با شماست

 

با اطمینان خرید کنید …

 

  • اس پی دی فایل دارای 5 سال سابقه در ارائه فایل های دانلودی ارزشمند
  • اولین و تنها فروشگاه فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره از وزارت صنعت،معدن و تجارت
  • ثبت شده در ستاد سامان دهی پایگاه های اینترنتی کشور
  • دارای پشتیبانی فعال و پاسخگو

پاسخ دهید