مسائلي در مورد ارزيابي چند رسانهاي
نوع فایل:ورد
تعداد صفحات:212
اندازه فایل:785کیلوبایت
- روشها
- مقدمهاي بر ISO 13 407
- طرح چند رسانهاي متمركز بر كاربر
- مطالعه موردي : مورد اشتغال
- مروري بر روشها
- مطالعه موردي: مطالعه کار پژوهشي
- شيوه رويدادهاي شاخص
- Cello: ارزيابي به وسيله بازبيني
- مطالعه موردي: چندرسانهاي KIOSK
- شيوههاي تجزيه مشاهدهاي كه اساسشان در قوم شناسي است.
- زمينه استفاده از تجزيه
- مطالعه موردي: يادداشتهاي LOTUS
- طبقه بندي فيش
- گروههاي متمركز
- مطالعه موردي: قابليت استفاده اوليه
- ارزيابي همكارانه
- مطالعه موردي: کيفيت نرم افزار
- فهرست تخمين قيمت
- مطالعه موردي: سازمان آموزشي
- راهبردهاي چند رسانه اي
- اصول چند رسانهاي و قابليت استفاده: يک مقدمه
- طرح چند رسانهاي : نقش رهنمودها
- مراحل مختلف چند رسانه اي
- مشخص نمودن نيازها
- برنامه ريزي پروژه و ارزيابي
- سازماندهي اطلاعات
- مسير ارزيابي
- طرح رابط کاربر عمومي
- طرح بندي صفحه نمايش
- هدايت در چند رسانهاي
- دكمههاي صفحه نمايش در چند رسانهاي
- استفاده از منو در چند رسانهاي
- فرم پركردن در چند رسانه اي
- استفاده از نشانهها در چند رسانهاي
- رنگ در چند رسانهاي
- عناصر چند رسانه اي
- متن در چند رسانهاي
- بازيابي اطلاعات
- تصاوير در چند رسانهاي
- دياگرام ها و جداول
- ويدئو در چند رسانهاي
- انيميشن
- توليد صدا
- گفتار درچند رسانهاي
- صداي بي وقفه
- ويدئوي بي وقفه
- همکاري چند رسانه اي
- تركيب عناصر رسانهها
- كيفيت رسانهها
- قابليت ديد يك كاربر
- شبكه جهاني به عنوان چند رسانهاي
- چند رسانه اي در عمل
- طرح شبكه جهاني
- نرم افزار آموزشي
- سيستمهاي اطلاعاتي عمومي
- كنفرانس چند رسانهاي
- تبليغات چند رسانهاي
- بازيها و سرگرمي
- مسائلي در مورد ارزيابي چند رسانهاي
صنعت چند رسانهاي به سرعت در حال تغيير است كه به منظور بهرهمندي كامل از امكانات اخير تكنولوژي است. اين طبيعت پوياي صنعت چند رسانهاي مشكلات زيادي را براي قابليت استفاده از آنها ايجاد كرده است. از طريق تحقيق گسترده در مورد نوشتجات رايج در زمينههاي چند رسانهها و قابليت استفاده , روش است كه روش ها و شيوههاي قابليت استفاده بايد يك سطح بالاي قابليت استفاده براي اطمينان از وضعيت سيستم و كارآيي آن فراهم كنند تا از قابليت اجرا در دامنه چند رسانهاي تكامل يافته بدون تغيير اطمينان يابند.
متخصصين قابليت استفاده بايد يك درك كلي از فناوري چند رسانهاي و كاربردهايش در حاليكه در تلاش براي معرفي نقاط ضعف در حوزه قابليت استفاده هستند داشته باشند.
صحنه جديد : ارزيابي چند رسانهاي
كاربردهاي چند رسانهاي از جهات زيادي با نرم افزار نست متفاوت است : تاكنون نسبتاً ساده بوده تا حوزههاي استفاده از مجموعه برنامههاي كامپيوتري را پيشبيني كنيم ولي كاربردهاي چند رسانهاي اين پتانسيل را دارند كه در يك دامنه متعددي از اين حوزهها از قبيل سرگرمي , تحصيل و تجارت با ارتباطات و هنر استفاده شوند (مراجعه كنيد به Petersen سال 1998) دامنه گسترده حوزههاي كاربرد علمي در چند رسانهها مسائل بعدي در مورد قابليت استفاده از به وجود ميآورد.
ملاك ارزيابي
از آنجائيكه ملاك موفقيت اين سيستمها از يكديگر متفاوت ميباشد , ايجاد ملاك ارزيابي حتي مهمتر ميشود. براي نمونه , دركارهاي نستي تمايل به سيستم ها , راندمان يكي از مهمترين فاكتورها ميباشد. در صورتيكه در يك سناريوي بازي كه سرگرمي مهم است به تأخير انداختن كاربرد كارهاي تكميلي به وسيله پيدا كردن راه هايي براي سخت كردن بيشتر بازي ممكن است يك عامل مهم موفقيت باشد.
روش محاسبه كميت : بازده و كارآيي
بازده و كارآيي به طور نستي استفاده مي شدند تا فعل و انفعال كاربرد يا يك محصول يا كاربرد جديد را اندازه گيري كند ولي اين اندازه گيريها ممكن است كاملاً در يك محيط رسانهاي جديد نامناسب باشد , براي مثال , وقتيكه يك كاربرد براي پيدا كردن اطلاعات در شبكه در حال جستجو است ( روجوع به Newnan , Smith و Parks سال 1997)
Petersen سال (1998) به اين بحث پرداخت كه هيچ كدام از روشهاي ارزيابي چند رسانهاي موجود نميتوانند رسيدگي كنند كه چگونه مسائل سطح بالا مانند سرگيريهاي رسانهها، زيبايي شناختي لذت و مشغوليت ميتواند ارزيابي شود. او به اين بحث پرداخت كه اكثريت مواد ارزيابي قابل دسترسي شامل مجموعه هايي از رهنمودهايي است كه نميتواند براي ارزيابي كاربردهاي چند رسانهاي كافي باشد , در ابتدا به اين علت كه آنها عموميت فاكتورهاي قابل استفاده را به بهره دارند و دوم اينكه آنها در پيش بيني رفتار كاربرد ناموفق هستند.